گسترش تکنولوژی و افزایش ابزار ارتباطی موجب شده تا اهمیت برندسازی شخصی روز به روز افزایش یابد. امروزه بسیاری از افراد تمایل دارند تا برند شخصی قدرتمندی داشته باشند. برای قدم گذاشتن در مسیر برندینگ باید پیش از هرچیز با مزایای برندسازی شخصی آشنا شده و از اصول آن مطلع شوید.
چرا باید قدم در مسیر برندسازی شخصی گذاشت؟
برخی از افراد تصور میکنند که برندسازی شخصی تنها به بارگذاری مطالب در شبکههای اجتماعی و تبدیل شدن به چهرهای شناختهشده محدود میشود؛ اما مسیر برندینگ بسیار تخصصیتر و دشوارتر از چیزی است که به نظر میرسد.
اولین نکتهای که در مورد پرسونال برندینگ باید به آن توجه کرد، این است که برندسازی فرایند هزینهبر دارد و این هزینه تنها به بُعد مادی محدود نمیشود. طبیعتا برای آغاز برندسازی شخصی نیاز به صرف هزینههای مختلفی دارید که در بخشهای متفاوتی به کار میرود.
از طرفی دیگر به این نکته نیز باید توجه داشته باشید که با آغاز برندسازی شخصی، تمامی زندگی شما تحت شعاع این فرایند قرار گرفته و قسمت اعظمی از زمان خود را باید به بهبود ارتباطات و افزایش قدرت برند شخصی خود اختصاص دهید.
با وجود تمامی موارد گفته شده، پرسنال برندینگ موثرترین روشی است که میتواند شما را بدون هیچگونه محدودیت شغلی و تخصصی به مسیر موفقیت هدایت کرده و با تبیین استراتژی برندینگ مناسب راهی اصولی را متناسب با شخصیت و شرایط شما در نظر میگیرد.
بررسی مزایای پرسونال برندینگ
در ادامه به دلایلی پرداخته شده که اهمیت برندسازی شخصی را به بهترین شکل برای شما نمایان میکند:
·رسیدن به شهرت
رسیدن به شهرت تنها به بازیگران و سلبریتیها محدود نمیشود و تنها کاربرد آن نیز قرار گرفتن بر روی جلد مجلات نیست. یک برند شخصی طرز فکر دیگران در مورد شما را ایجاد کرده و در واقع موجب میشود تا جنبه خاصی از شخصیت شما برای آنها نمایان شود.
این شهرت میتواند بسته به شیوه برندسازی شما اتفاقات مثبت یا منفی متعددی را رقم بزند. بنابر این برندسازی اصولی مسیری را ایجاد میکند تا شما بتوانید جنبه مثبت شخصیت خود را برای مخاطبان نمایان کرده و از این طریق به اهداف خود نزدیکتر شوید.
·جلب اعتماد مخاطبان
اعتماد یکی از کلیدیترین اهداف و مزایای برندسازی شخصی است. فردی که قدم در مسیر برندسازی میگذارد در طول روز با افراد متعددی در ارتباط است و این ارتباط تنها زمانی میتواند عمق مناسب و کیفیتی مطلوبی داشته باشد که اعتمادی متقابل میان افراد شکل بگیرد.
برند شخصی قدرتمند و خوشنام بهترین دلیلی است که مخاطبان را برای ایجاد ارتباط عمیق با شما مجاب کرده و زمینه را برای جلب اعتماد متقابل فراهم میکند.
·ایجاد فرصت های مطلوب
در دنیای امروز بسیاری از افراد دارای مهارتها و پیشزمینههای مشابهی هستند که این موضوع موجب میشود تا بر سر فرصتهای مختلف نظیر یک فرصت شغلی مطلوب رقابتی شدیدی میان افراد متعدد شکل بگیرد.
در این بین طبیعتا فردی که بتواند نسبت به سایرین متمایز باشد، شانس بیشتری برای جذب فرصتهای مطلوب دارد. میان ایجاد تمایز و برندسازی رابطهای جدایی ناپذیر وجود دارد، به همین دلیل پرسونال برندینگ فرصتهای متعدد را برای شما به ارمغان آورده و تحولی در زندگی حرفهای شما ایجاد میکند.
·جذب مخاطب بدون محدودیت
گسترش تکنولوژی تاثیر مستقیمی بر روی عملکرد و کارایی برندسازی شخصی دارد. امروزه وبسایتها و شبکههای اجتماعی نقشی کلیدی را در فرایند برندسازی ایفا کرده و به اشخاص کمک میکنند تا بدون محدودیت زمانی و مکانی خود را به مخاطبان معرفی کنند.
علاوه بر شبکههای اجتماعی بسترهای ارتباطی متعددی نیز برای افراد ایجاد شده که از طریق آن میتوانند بدون نیاز به برقراری ارتباط حضوری جلسات و فعالیتهای خود را از راه دور مدیریت کرده و با سرعتی بالاتری اقدامات خود را به پیش ببرند.
چگونه می توان برندسازی شخصی قدرتمندی داشت؟
مزایای برندسازی شخصی موجب شده تا افراد مختلفی برای وارد شدن به این حوزه و ایجاد برندینگی متمایز تمایل پیدا کنند؛ اما نکتهای که باید به آن توجه ویژهای داشت، آن است که Personal Branding از مراحل متعددی تشکیل شده و اجرای موفق آن نیاز به تجربه بالایی دارد، به همین دلیل برای انجام آن باید از همراهی کارشناسان متخصص در حوزه برندینگ بهره ببرید.
متخصصان مجموعه آی مدیر با تجربهای بالا استراتژی اختصاصی را متناسب با حوزه فعالیتتان طراحی و تدوین کرده و مسیری روشن را برای آینده شما رقم میزنند. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس برقرار نمایید.