برند زارا برندی غول در عرصه برندینگ | تاریخچه برندی حرفه ای!✔

زارا نامی است که قطعا بارها و بارها به گوشتان خورده است. برند زارا در سال 1975 توسط آمانسیو اورتگا و روزالیا مرا تاسیس شد و از همان ابتدای تاسیس روندی رو به رشد را فرا گرفت به شکلی که امروزه از آن به عنوان یکی از موفق‌ترین برندها در جهان یاد می‌شود. داستان زارا برای هر کسب و کار نوپایی الگویی مناسب به شمار می‌آید و برای توسعه برند بسیار مفید می‌باشد و تا انتها همراه بلاگ آی مدیر باشید.

سال 1975 نقطه آغاز زارا

در سال 1975 آمانسیو اورتگا به همراه همسر خود برند زارا را به واسطه پیشینه خانوادگی خود در کشور اسپانیا تاسیس کردند. نام این برند در ابتدا زوربا (Zorba) انتخاب شده بود که این نام از یک رمان مشهور با همین نام الهام گرفته بود.

پس از مدتی به دلیل شباهت نام زوربا با نام کافه‌ای که در همان منطقه قرار گرفته بود، اسم این فروشگاه به زارا تغییر یافت. این شرکت به مدت هشت سال در حوزه‌های مختلفی نظیر پوشاک، کفش، عطر و محصولات زیبایی فعالیت کرد و توانست محصولاتی متناسب با سلیقه اسپانیایی را به تولید برساند.

آمانسیو اورتگا

کیفیت بالای محصولات برند زارا موجب شد تا شهرت این برند روز به روز در سطح اسپانیا افزایش یابد و موجب شد تا زارا 9 شعبه جدید در اسپانیا افتتاح کند. در سال 1985 شرکت ایندیتکس که به عنوان کمپانی موسس زارا شناخته می‌شد، به یک هلدینگ بزرگ مبدل شد و سیستم توزیعی جدیدی را با سرعتی بسیار بالاتر نسبت به قبل راه‌اندازی کرد.

این سیستم بعدها با نام Fast Fashion شناخته شد. امروز تمامی برندهای معتبر جهان از این سیستم برای جلب رضایت مشتریان خود استفاده می‌کنند.

همچنین بخوانید :  لوگو برند سارک : از تاریخچه تا آینده، داستانی از خلاقیت و موفقیت این برند جهانی✔

استراتژی برندینگ زارا

داشتن استراتژی برند اصولی و گام به گام یکی از مهم‌ترین نکاتی است که تمامی برندها باید به آن توجه داشته باشند. برند زارا با رعایت تمامی اصول برندینگ توانسته نام خود را در فهرست 30 برند برتر جهان به ثبت برساند.

ارزش‌های کلی این برند از چهار عبارت ساده تشکیل می‌شود: زیبایی، وضوح، عملکرد و پایداری. زارا همواره توانسته خود را به بهترین شکل با شرایط محیطی و تغییرات سلایق مخاطبان وفق داده و همین موضوع این برند را به ابرقدرتی در حوزه مد تبدیل کرده است.

لوگو زارا

مالکان زارا از همان ابتدای تاسیس این برند توانستند شکاف ایجاد شده میان مخاطبان و بازار را برطرف کرده و به همین دلیل به شهرت و محبوبیت مطلوبی دست پیدا کردند. یکی دیگر از استراتژی‌های زارا در ابتدای راه خود تولید محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب بود.

این استراتژی موجب شد تا زارا خیلی زود جایگاه خود را در بازار مد و پوشاک پیدا کند. به مرور زمان و با اوج گرفتن زارا، این برند به نمادی لوکس در دنیای مد تبدیل شد و محصولات گران‌قیمت خود را به بازار عرضه کرد.

رمز موفقیت زارا

برند بدون مخاطب شانسی برای بقا ندارد، زارا این اصل را همواره سرلوحه کار خود قرار داده بود. تمرکز و احترام زارا به مشتری کلید اصلی موفقیت این برند و عاملی است که موجب شده تا زارا به اوج برسد.

عطر زارا

یکی از موفقیت‌های ارزشمند زارا در حوزه تمکین مشتریان، به کار بردن فناوری شناسایی فرکانس رادیویی در فروشگاه‌های خود بود. برند زارا با این تکنولوژی که برای مکان‌یابی لباس‌ها به کار می‌رفت توانست اجناس برتقاضا را از سایر اجناس جدا کند.

همچنین بخوانید :  آشنایی با لوگو برند RNS | برندی مطابق با طبیعت و حامی محیط زیست

تازه نگه داشتن برند با زارا

برند زارا برای آن‌که بتواند همواره محصولات جدید و مطابق سلیقه مشتریان را ب%8

دکمه بازگشت به بالا